reklama

O tom, ako si Lucia hľadala prácu.

Je 1. jún 2017 a mne stále nevyšiel plán vyhrám v lotérii, odsťahujem sa do Ázie a rozvalená pod palmou si budem užívať život, takže je čas prehodnotiť priority a nájsť si prácu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Hovorím si, životopis mám celkom pekný, možno by som nemusela ísť rovno do kauflandu za pokladňu. Rozposlala som emaily, a čakám kým sa niekto ozve. No a postupne sa začali ozývať.

Prvý príbeh

Inzerát: Firma X, ktorá sa zaoberá financiami, bankovníctvom a poisťovaním hľadá asistentku. 

Realita: Po 15 minútovom pohovore mi nasledujúci deň zavolali, oznámili mi, že ma berú a či by som mala v piatok čas, lebo si mám prísť odrobiť prvých 8 hodín. Prišla som tesne pred deviatou, dostala som smartfón do ruky, 4 papiere, kde boli adresy + telefónne čísla, a príkaz za hodinu zavolať aspoň stovke ľudí, ponúknuť im neopakovateľnú príležitosť nechať si poradiť od finančného poradcu, ktorý sa úplnou náhodou bude nasledujúci deň pohybovať v okolí ich bydliska. Tento finančný poradca sa dokonca obetuje a príde sa im pozrieť na papiere a poradí im, kde by mohli ušetriť. Mali sme zakázané prijímať prichádzajúce hovory, odpovedať na smsky a šéfka odpočúvala, čo presne hovoríme do telefónu. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po troch hodinách som odtiaľ utiekla s krikom, lebo šéfka so mnou márnila čas a mohla ponúkať za ten premárnený čas služby finančného poradcu cca 300 ľuďom. Na druhej strane, aspoň som ju na chvíľu zabavila a ona o 3 hodiny menej otravovala ľudí. 

Druhý príbeh

Inzerát: Firma Y, ktorá sa zaoberá marketingom, predajom a propagáciou produktov hľadá asistentku marketingu. 

Tu som sa prihlásila preto, že ma celkom zaujíma online marketing a chcela som pochytiť aj niečo z praxe, navyše vyzerali dôveryhodne, mali schopné webové stránky, ponúkali peknú mzdu a kanceláriu v centre Brna. 

Realita: Pohovor som absolvovala s jedným mladým Rusom, ktorý vedel skvelo po česky, všetci v kancelárii mali rovnaké modré košele, drevené motýliky, hrala im tam hudba a on mi celý čas skladal komplimenty, ako sa krásne usmievam. Hodinu a pol mi rozprával o tom, ako si prenajímajú v nákupných strediskách 2 až 5 metrov štvorcových, kde si rozložia stánok. Aktuálne sa zaoberajú propagáciou a predajom kozmetiky Magnificora (čo som si plietla s názvom Mandragora), a musím sa správať reprezentatívne, byť oblečená slušne, lebo iba tak niečo predám. Pred prvým dňom v práci je školenie, kde ma budú učiť ako sa rozprávať so zákazníkom. V inzeráte mali napísanú sumu 85 kč za hodinu, na pohovore mi povedal, že prvé 3 dni budem mať len 65 kč za hodinu s tým, že potom zvážia, čo a ako ďalej. Na konci pohovoru mi ešte lichotil aká som skvelá, a budem obrovským prínosom pre ich firmu, preto ma berú ihneď. Mala som nastúpiť o týždeň, jeden deň pred školením mi mali poslať smsku kde a o ktorej to má byť, našťastie sa už neozvali. Po menšom prieskume na internete som zistila, ako veľmi nekvalitnú kozmetiku propagujú a celé to školenie sú vlastne len tipy a triky, ako pomotať hlavu napríklad aj dôchodcom. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tretí príbeh

Celkom čerstvá skúsenosť, vlastne aj podnet k tomu, aby som napísala tento blog. 

Inzerát: Nezisková dobročinná organizácia hľadá človeka na letnú brigádu. Práca na oddelení fundraisingu a PR. Napíš motivačný list, prečo chceš u nás pracovať a či máš nejaké skúsenosti.

Realita: Vôbec som to nečakala, ale prišiel mail s pozvaním na pohovor, pretože som sa dostala do užšieho výberu. Veľmi som sa potešila, pretože pracovať v neziskovke, navyše nabrať skúsenosti v oblasti PR, robiť dobré veci, pomáhať v rozvojových krajinách aj na Slovensku by bola fantastická príležitosť. Kúpila som si teda lístok na vlak a s dobrým pocitom som prišla do Bratislavy. Dokonca som začala aj stresovať, pretože podľa inzerátu sa to javilo ako práca snov. Aké bolo moje/naše (spolu so mnou tam bolo asi 7 ďalších uchádzačov) prekvapenie, keď nám oznámili aká je skutočná náplň práce. Vraj podľa vzoru západných krajín chcú otestovať metódu Direct Dialogue, čo v praxi znamená, že ako brigádnik by som sa mala postaviť na ulicu a zháňať sponzorov. Na ulici. Sponzorov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz sa pýtam, naozaj má zmysel zháňať v roku 2017 sponzorov na ulici? Jasné, ľudia v Kongu, Etiópii potrebujú pomoc, aj finančnú, ale nebolo by lepšie rovno osloviť nejaké väčšie firmy? Veď ľudia majú obvykle problém vyplniť dotazník, ak sa niekto pýta na čo i len trochu osobnejšie údaje, koľko z nich bude ochotných upísať sa za sponzorov? 

Otázka z iného uhla. Je problém popísať náplň práce už rovno v inzeráte? Aby študent/človek, ktorý si chce zarobiť nemusel strácať čas, ak ho to nezaujíma.

Lucia Zubková

Lucia Zubková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neviem chodiť načas, občas čítam braky aby som im mohla dať na goodreads 1 hviezdičku a druhý rok snívam o stanovaní v Poľsku. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu